Behringer Poly D, to parafoniczny analogowy syntezator oparty na projekcie Minimoog’a z dodatkowym OSCylatorem, chorusem zaczerpniętym z Rolanda Juno i z uwaga – po raz pierwszy występującą w analogach Behringera, fizyczną 37 klawiszową, pełnowymiarową klawiaturą.

Nowy syntezator od Behringera? To nie powinno już nikogo dziwić. My też już przestajemy pisać o tym w każdym artykule. Po prostu proszę, żebyście wszyscy się nastawili, że każdy nowy tydzień to najprawdopodbniej nowy wypust od firmy z uchem.

Podejrzenia, że nowy syntezator będzie kopią Minimoog’a padły po raz pierwszy w ubiegłym tygodniu po pokazaniu przez Behringera krótkiej zajawki z czterema literami D, D, D, D. Wszystkim wtedy zapaliła się żarówa… czyżby Behringer szykował właśnie 4-głosowego, polifonicznego Moog’a?

Żródło: Behringer.com

No i tak Behringer Poly D stał się faktem i jest nowym 4-głosowym parafonicznym, analogowym syntezatorem opartym na obwodach Moog Minimoog. Czy jest to tylko klon 1:1? Raczej nie, ze względu na nowe funkcje, których oryginał nie oferuje, tj. dodatkowy czwarty oscylator, chorus, distortion, sekwencer – to zdecydowanie należy zaliczyć na plus.

Behringer Poly D ma 4 oscylatory, klasyczny filtr drabinkowy, LFO, stereofoniczny chorus wzorowany na Roland Juno-60, distortion zaczerpnięty z BOSS DS-1 (ten sam, co w TD-3), 32-stopniowy sekwencer (który jak doczytaliśmy jest polifoniczny – super!) oraz arpeggiator. Posiada również 37 pełnowymiarowych klawiszy z obsługą velocity. Syntezator oferuje trzy różne tryby pracy do wyboru: monofoniczny, polifoniczny lub unisono.

Żródło: Behringer.com

Behringer Poly D posiada cztery oscylatory VCO sterowane napięciowo z 5 kształami fali do wyboru. I tak w OSCylatorach 1, 2 i 3 mamy przebiegi: TRIANGULAR, TRIANGULAR/SAW, SAW, SQUARE, WIDE PULSE oraz NARROW PULSE, podczas gdy oscylator 4 posiada fale: TRIANGULAR, REVERSE SAW, SAW, SQUARE, WIDE PULSE, NARROW PULSE. Oscylatory możemy regulować w zakresie aż 6 oktaw (LO, 32′, 16′, 8′, 4′, 2′). Filtr to klasyczny filtr drabinkowy Moog’a o nachyleniu 24dB. Podobnie jak w modelu D, oferuje on zmienną charakterystykę filtra dolnoprzepustowego i górnoprzepustowego.

Źródło: Behringer.com

 

Źródło: Behringer.com

Specyfikacja:
– 4 oscylatory VCO,
– 4 głosowa konstrukcja z trybem mono, unison i polifonicznym,
– 37 półważonych pełnowymiarowych klawiszy z velocity,
– odwzorowanie oryginalnego obwodu “typu D” z dopasowanymi tranzystorami JFET,
– analogowa ścieżka sygnału oparta na pierwowzorze,
– 5 kształtów oscylatora ze zmiennymi szerokościami impulsu,
– klasyczny filtr drabinkowy 24 dB z rezonansem,
– stereofoniczny chorus oparty na tym znanym z Juno 60 z technologią BBD (Bucket Brigade Delay),
– distortion wzorowany na BOSS DS-1,
– 32-stopniowy sekwencer z polifonią,
– arpeggiator,
– przełączany tryb filtra dolnoprzepustowego/górnoprzepustowego,
– w pełni analogowe LFO z przebiegami trójkąt/kwadrat,
– zewnętrzne wejście audio,
– serwo-zbalansowane wyjścia stereo,
– kompleksowa implementacja MIDI z wyborem kanału i priorytetu głosu.

Syntezator Behringer Poly D jest już dostępny w przedsprzedaży za 699€ w Thomann. Szacowany czas oczekiwania to 6-7 tygodni.

Więcej informacji na stronie producenta: https://www.behringer.com/…/POLY-D

Koniecznie zobaczcie też obszerną prezentację od LOOPOP: